Automatsko paljenje svetala

Vozačima Nive poznat je način rada oborenih svetala. Mana fabričkog rešenja je što svetla mogu ostati uključena i kada nije dat kontakt, pa se može desiti da Vam na parkiranoj Nivi ostanu upaljena oborena svetla. To za posledicu ima pražnjenje akumulatora i nemogućnost startovanja motora. Zato je kod Nive potrebno svaki put (zbog zakona) paliti svetla na prekidaču i gasiti na kraju vožnje.

Ovo se jednostavno može prevazići pomoću dva releja, koji se kupuju u svakoj radnji sa auto delovima.

-materijal:
licnasta zica, nekoliko metara
dva releja
deset buksni
malo izolir trake
pola sata vremena 🙂

Izvadi se instrument tabla. Ima dva konektora: crveni i beli. Bitna je braon-bela žica iz belog konektora. Sa nje treba dovesti struju na kontakt 85 na oba releja. Kontakti 86 oba releja se vezuju na masu. Time se dobija pobuda releja kada alternator krene da puni, tj neposredno posle startovanja motora. Onda: izvaditi prekidač za paljenje svetla.

Dve tanke žice, crna i bela, su za osvetljenje prekidača. Nijh ne diramo. Zatim, posmatramo zelenu i plavu žicu. Spajanjem njih dve pali se kratko svetlo. Zato za njih povezemo po jednu žicu, pa te žice spojimo na preostala dva kontakta jednog od releja koje ugrađujemo. Možemo iskoristiti buksnu ispod zelene žice jer su ona i zelena žica povezane na isti lim. Isto to uradimo i sa roze žicom i ovom do nje. Dakle, povežemo sa njih žice, pa na preostala dva kontakta drugog releja. Time se obezbedjuje paljenje pozicionih svetala…. To je to u najkracem.

Princip rada je da kada alternator počne da puni, ova dva releja dobiju pobudu i imitiraju uključivanje prekidača. Sa gašenjem motora, prestaje i rad alternatora, releji gube pobudu i svetla se gase. Dobra strana ovaog rešenja je što farovi ostaju ugašeni za vreme verglanja, pa nema dodatnog opterećivanja akumulatora. Funkcija prekidača svetala ostaje neizmenjena -ako se on uključi tada se i svetla uključe, ali se ne isključuju automatski, već se prekidač mora vratiti u nulti položaj. Ovo je i logično jer su ugrađeni releji paralelno vezani sa prekidačem.

Evo kako ovo funkcioniše u praksi

Ja sam ovaj „izum“ ugradio 2009. godine i do danas radi bez greške.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *