Dupla cev auspuha

Posle 11 godina i 122 000km dupla cev je popustila. Pojavila je rupa prečnika 3-4mm na njoj ali se to jako negativno odrazilo na zvuk. Zavarivanje je moguće ali kratkotrajno rešenje. Zato sam nabavio novu cev proizvođača „Kiler“ iz Zemuna. Odmah da kažem: nisam oduševljen njihovim proizvodima ali se na tržištu teško nalazi bilo šta drugo. Tačnije i sa takvim kvalitetom koji imaju i dalje su najbolji na tržištu. Njihovi proizvodi su od aluminiziranog lima, dok postoje i auspusi koji su od običnog lima, pa su farbani. Takvi traju najkraće. Moja iskustva sa „Kilerom“ vezana su za zadnje lonce koji na oko izgledaju lepo ali efekat prigušenja buke je minimalan. Isto je i sa srednjim loncem.

Da se vratim na posao. Najpre treba osloboditi kraj duple cevi. To se radi tako što se prvo rastave zadnji i srednji lonac, a zatim se cev srednjeg lonca rastavi od duple cevi. Tu počinju problemi. Lako je odviti četiri šrafa koji drže duplu cev za izduvnu granu ali nema dovoljno mesta da se dupla cev izvadi. Udara u gornje oscilujuće rame i nemože da izađe. Nedostaju milimetri ali ne može.

Naizgled, nemoguća misija. Posle brojnih pokušaja nisam uspeo da izvučem cev. Onda sam otpustio šraf na desnom nosaču motora sa donje strane. Nisam sasvim odvio navrtku, već je ostavio pred kraj šrafa, kako kasnije nebih imao problem pri montaži.

Onda sam podigao desni točak, podmetnuo oslonac ispod prednjeg diferencijala i spustio auto s dizalice. Evo mesta oslanjanja

Time se dobio efekat da je motor malo odignut od auta pa samim tim i udaljeniji od ramena. Rezultat je dodatnih nekoliko milimetara prostora koji su nedostajali za vađenje cevi sa izduvne grane.

I taman kad je sve već izgledalo lako, pojavio se novi problem. Nova prepreka. Cev  ne može da se izvadi iz motornog prostora ni na dole ni na gore. Na gore smeta puno toga, a na dole balans-štangla. Morao sam da je skinem. I konačno cev je napolju.

Primetna je razlika između fabričke i nove „Kiler“ cevi. Najveća razlika je što se kod „Kilera“ dve cevi spajaju u jednu desetak centimetara ranije. Za sada, čini se da to ne utiče na rad motora i snagu.

I konačno je nova cev legla na svoje mesto. Naravno i novi dihtung.

Zbog razlike u geometriji nove i stare cevi, čini se da bi nova cev mogla da se zameni i bez podizanja motora, no o tom po tom, za koju godinu 🙂

Utisci su za sada pozitivni. Zvuk je baš onakav kakav treba da bude – prilično podseća na zvuk novog automobila kojie se meni jako sviđa.

Na kraju da napomenem da posle ovakve intervencije ne treba da iznenadi dim iz motornog prostora. Naime, ova cev se zagreva do visokih temperatura, pa sva masnoća od hvatanja rukama ali i farba na varovima moraju da „obgore“. U tom cilju sam pustio da motor radi nekih 5 minuta na osrednjem gasu sve dok dim nije nestao. Zatim, uživanje u novim kilometrima sa Nivom može da počne 😉

 

One thought on “Dupla cev auspuha

  1. Pingback: Dihtung auspuha | Lada Niva

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *