Semering zadnjeg diferencijala

Nakon pređenih 120 000 km počelo je da kaplje ulje na mestu gde se zadnji kardan spaja sa zadnjom osovinom. Vrlo neprijatno. Dobar deo patosa bio je nauljen, a usled vrtloženja vazduha oko Nive i cela zadnja strana auta bila je isprskana sitnim kapljicama ulja. Popravka je prilično jednostavna. Potreban je okasti ključ 26 i ključ 13. Semering koji se menja ima dimenzije 35,8×60×12 ali i bez njih prodavci znaju o kom semeringu se radi kada ga potražite.

Prvo, skidamo kardan odvijanjem četiri šrafa ključem 13. Potrebno je osloboditi samo zadnji deo kardana. Dolazimo do šrafa za ključ 26.

Pre nego počnemo sa njegovim skidanjem, mora se auto fiksirati povlačenjem ručne kočnice ili na drugi način. U suprotnom, okretanjem ovog šrafa doći će do pomeranja Nive. Zgodno je kroz ove 4 rupe postaviti neke pomoćne šrafove, a zatim nekom metalnom štanglom zadržati čitavu ovu prirubnicu da se ne okreće.

Kad smo odvili veliki šraf, povučemo prirubnicu, a po potrebi malo kucnemo čekićem po obodu. Nije potrebna nikakva prekomerna sila. Skidamo prirubnicu, koja izgleda ovako.

Dolazimo do semeringa.

Ja nisam uspeo da ga skinem bez uništenja ali to i nije bitno jer je neispravan. Dakle, nekim jačim šrafcigerom treba izvaditi semering iz ležišta.

Onda se stavi novi semering i ravnomerno ukuca u ležište. Dobro je iskoristiti neko parče cevi prečnika malo manjeg od metalnog dela semeringa i preko te cevi lagano udarati čekićem dok se semering ne utisne do dna kućišta.

Pre vraćanja prirubnice treba očistiti površinu na koju će semering nalegati.

Primetimo da semering ima zaštitu u vidu ovog limenog šešira. Može se desiti da se taj limeni deo vremenom razmrda i onda u vožnji izaziva iritirajuće zveckanje jer se okreće velikom brzinom. Da se to nebi desilo, dobro je sekačem dodatno popraviti ova mesta na kojima su u fabrici upresovali ovaj „šešir“. Dakle, proveriti da li je limeni deo čvrsto spojen.

Konačno, sve vratiti kako je bilo. Veliki šraf treba dobro pritegnuti. Na kraju treba proveriti nivo ulja u zadnjem mostu jer, ako je duže vožena Niva sa neispravnim semeringom, verovatno je ulje iscurilo. Nivo se proverava sa zadnje strane i treba da bude do čepa.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *