Zamena paknova

Kod svakog vozila, pa i kod Nive, usled normalne upotrebe vozila dolazi do habanja elementata kočionog sistema -paknova i pločica, tačnije, njihovih obloga. Neko samo zameni obloge, međutim, ja to nebih radio. Na zadnjoj osovini Lada Niva koristi kočnice sa dobošima i paknovima.  Zamena je prilično jednostavna.

Najpre treba skinuti doboše. Tu može doći do prvih problema. Naime, zbog oksidacije površine na koju doboš naleže, može se desiti da se doboš zalepi i zapekne. Pre svega, ovo se dešava zbog oksidacije i nakupljanja prljavštine na cilindričnoj površi na koju doboš naleže svojim otvorom. Primećujemo da su na delu doboša između brezona izbušene dve rupe sa navojem. Nakon skidanja točka, odvijemo dva šrafa i ušrafimo ih u pomenute dve rupe. Njihovim laganim dotezanjem, naizmenično i ravnomerno, postiže se odvajanje doboša sa glavčine. U težim slučajevima, potrebno je doboš malo „zamoliti“ čekićem ali nikako ne direktnim udarcima, već preko neke letvice ili sličnog komada drveta. Doboši su aluminijumski i veoma lako se odlomi ivica ako se pretera sa udaranjem. Idealno rešenje je radapciger. Važno je i olabaviti sajlu ručne kočnice pre nego što počnemo sa demontažom doboša, jer će se tako dobiti malo prostora između doboša i paknova.

Kada smo skinuli doboš, to izgleda ovako

25122012683

U mom slučaju, obloge nisu bile pohabane, već su se odlepile. Jedna je skroz otpala, odjednom i bez najave. Srećom, bez posledica.

Sledeći korak je osloboditi paknove. Prvo skidamo donju oprugu. Onda otkačimo sajlu ručne kočnice i ceo mehanizam izvlačimo prema gore.

25122012686

Sada još treba prebaciti mehanizam ručne kočnice na par novih paknova. Obrnutim postupkom sve treba vratiti natrag. Na kraju treba podesiti zategnutost sajle ručne kočnice. Sajla je dobro podešena ako točkovi blokiraju na trećem ili četvrtom zubu ručne kočnice. Podešavanje se radi s donje strane Nive, pomoću šrafa na samoj sajli. Posle par stotina pređenih kilometara treba opet proveriti zategnutost sajle.

Kada su već skinuti doboši, nije loše iskorisitit priliku da se proveri da li curi ulje iz kočionih cilindara ili oko poluosovina. Naravno, ni jedno ni drugo nije dobro ali se problem lako rešava. Ako procuri kočiono ulje i dospe na kočione površine, tada se prilokom kočenja javlja momentalno blokiranje točkova. Nasuprot tome, ako je procurelo ulje oko poluosovine, tada dolazi do gubitka trenja između doboša i paknova, pa taj točak ne koči eifkasno.

Periodično treba proveriti istrošenost kočionih obloga, a to se radi kroz otvor sa slike, bez skidanja točka i doboša. Otvor treba da je zatvoren gumenim poklopcem.

25122012690

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *